Home » » Pengurusan Hygiene di Tunku Kurshiah College Enstek Nilai

Pengurusan Hygiene di Tunku Kurshiah College Enstek Nilai

Tarikh : 12 Januari 2014
Lokasi : TKC Bandar Enstek Nilai

  
 Tunku Kurshiah College, Enstek Nilai : Pengurusan Hygiene

Tersangat teruja apabila mendapat jemputan untuk berkongsi maklumat Bahaya Dioksin dan cara terbaik menguruskan hygiene bagi new intake TKC hari itu. 

Memberi sedikit kata-kata motivasi kepada mereka, agar mereka sentiasa faham bahawa mereka adalah insan HEBAT yang terpilih dan perlu menggunakan kepercayaan ibubapa untuk menjadi seorang yang cemerlang. Juga jangan bimbang apabila berjauhan kerana ibu bapa sentiasa mendoakan mereka dari jauh.

Tersangat sesuai dengan audien dan tema dimana penggunaan LEXEE adalah mudah untuk diuruskan dari aspek penjagaan kebersihan, pencucian dan segalanya tentang pengurusan pemakaian Pad dan Pantyliner.


Pada usia meningkat remaja seperti inilah kita sepatutnya mendedahkan bahaya Dioksin kepada mereka kerana kes-kes sakit puan tahap pertama seperti senggugut, keputihan pada usia mereka ketika ini amat menmbimbangkan. Dapat saya bayangkan......., sekiranya Pad & pantyliner LEXEE digunakan oleh semua... ya SEMUA anak-anak remaja seusia mereka, saya tersangat YAKIN, masalah sakit puan seperti penularan KANSER Pangkal Rahim dapat diMINIMAkan semaksima mungkin!


Ternyata jiwa mereka lebih terbuka untuk menerima perubahan dan mereka lebih terkesan dengan ke'seram'an dan impak toksin dari pad yang diperbuat dari bahan kitar semula / sampah. Mengapa tidak kita? yang jauh lebih matang dari mereka..

Teknik pencucian yang mudah

Pad & Pantyliner LEXEE sememangnya senang untuk diurus. Khusus bagi anak-anak gadis yang tinggal di asrama, pengetahuan dalam pengurusan pad amat kritikal. Besar impaknya.
Cara/teknik basuhan yang betul :
  1. Bukakan hujung pad seperti cara membuka bungkusan makanan ringan iaitu dengan menarik lapisan atas dan bawah secara serentak. Lakukan di kedua-dua hujung.
  2. Halakan salah satu hujung ke arah lubang tandas
  3. Bukakan hujung sebelah lagi dan jiruskan air dari atas.
  4. Air akan mengalir melalui pad tersebut dan mengeluarkan sekali gel didalam pad melalui hujung satu lagi yang dihalakan ke lubang tandas tadi.
  5. Setelah semua gel terkeluar, hanya tinggal sarung kapas yang nipis. 
  6. Basuh bersih sarung tersebut dan buang di dalam bin yang disediakan.

Tak sampai 3 minit semuanya selesai dengan mudah. GEL LEXEE tersangat halus dan berasakan air. Tiada masalah tandas akan tersumbat akibat pembuangan gel.

Selamat mencuba! Yakini Pad & Pantyliner LEXEE selamat, selesa dan semudah ABC.

Ibu yang hadir turut menyokong penggunaan LEXEE



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.