Home » , » 2 Dirham & 2 Master

2 Dirham & 2 Master

Tarikh : 14 Januari 2014
Lokasi : Pusat Tusyen Hakim, Seksyen 10 Shah Alam
Agenda : Kelas Basic Shaklee

Salam MaulidurRasul buat semua. Mari kita perbanyakkan Selawat ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad Sollallahuailah pada hari ini sempena Hari Keputeraan Baginda dan beristiqamah di hari-hari seterusnya..


*********************************************************

Dah berbulan-bulan jadi SID, masih nak masuk kelas basic? Macam kelakar ajer.. macam tak pandai-pandai ajer.. Jawapannya: MEMANG! Ilmu basic ni tak pernah habis.. 

Nak berniaga kalau tak tau cara dan gaya memang ler tak dapat seperti apa yang diharapkan. Teknik kena betul. Bulan lepas dah masuk kelas NDT Shaklee. Belajar ilmu basic tentang produk dan beberapa teknik prospecting. Ilmu basic hari ini lebih menjurus kepada teknik2 marketing, consultation & followup. Kalau nak disenaraikan bayak lagi yang masih blur especially ilmu tentang produk itu sendiri secara terperinci.

Bersua muka

Pertama kali dapat menghadiri kelas Shaklee anjuran RMC dan mengenali warga RMC lebih dekat. Antaranya Ana, Zana, Ummi, Noraini, Fadzilah & Suami, Haris Shah & isteri yang mana rata-ratanya sebelum ini hanya berbicara melalui fb dan whatsapp. Anak saya NorAzila juga turut serta.

Rumah Mesra Ceria.

Setiap kami diberi tugasan dan berkongsi idea mengikut kategori. Riuh rendah dengan idea dan sharing dari pengalaman semua ahli. Semua sedia berkongsi idea. Sesekali riuh juga dengan suara anak2 comel Ummi menambahkan hangat perbincangan kami. 

How to sell : Zana & Norain
Cadangan Vitamin : Nor Azila & me
Consultation/ Follow up : Haris Shah & Fadzilah
How to achieve target : Ana & Ummi
2 Dirham

kcing...kcing.. bunyi 2 dirham dalam wallet. Bulan ke-3 berjaya mengekalkan kedudukan sebagai Supervisor. Biasanya dapat 1 ajer tapi disebabkan bulan lepas bulan harijadi Babah, maka digandakan jadi 2.. rezekiku... Alhamdulillah. Lebih menggembirakan bukan ajer dapat 2  x 1Dirham, malah yang menyampaikannya pulak Master Lyna Noh yang income monthlynya 6-digit. Masya Allah. Semoga terpindahlah aura rezeki Master Lyna No kepadaku... Aminn.

Master Lyna Noh & Master Seri Aishah :)
2 Master

Master Coordinator adalah rank tertinggi di dalam Shaklee. Income bulanan seorang Master sekurang-kurangnya 5-angka. Huiyooo. Untuk menjadi seorang Master, kita perlukan sekurang-kurangnya 13 leaders di dalam team. Bermakna, untuk menjadi seorang yang hebat, kita perlu didik anak-anak buah kita menjadi sehebat kita. Bersama-sama hadir pada hari itu 2 Master sebagai tetamu jemputan, Master Lyna Noh & Master Hadhatina. 

Dari kiri: Master Lyna Noh, Me :) & Master Hadhatina
Free Style posing


Semoga apa yang dicita-citakan terlaksana, menambaik kehidupan diri sendiri dan mereka disekeliling kita. We add values to people's  life.



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.