Home » » Katakan YA pada NUTRIFERON ! Tidak perlu Panadol/Paracetamol.

Katakan YA pada NUTRIFERON ! Tidak perlu Panadol/Paracetamol.

Kini kami sekeluarga hanya perlukan NUTRIFERON sebagai pengganti Panadol /Paracetamol. Tiada lagi ubatan berasakan bahan kimia bagi sakit-sakit biasa @ URTI. Cukup NUTRIFERON bagi kami. Cukup supplemen semulajadi bagi keluarga kami.




Perbezaan UBAT dan SUPPLEMEN ada di link berikut :

Nutriferon adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif. Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.


INTERFERON

Interferon, sejenis hormon yang berfungsi sebagai perisai atau penting dalam pertahanan terhadap virus infection. Bermakna apabila badan kita ni diserang oleh virus, bakteria atau protozoa, Interferon memainkan peranan penting untuk melindungi sistem badan kita kerana tanpa interferon ni badan akan selalu jatuh sakit.

Senario dunia sekarang, setiap kali kita makan, bernafas, sentuh itu ini, kita terdedah dengan jutaan virus/bakteria maka immune system memang kena kuat! Apabila banyak kuman dan bakteria menyerang kita pada suatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dll.

Sel-sel yang teroksida dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser sebagainya.


KEPENTINGAN INTERFERON DALAM BIDANG PERUBATAN IMMUNOLOGI

Dalam bidang immonologi, interferon berperanan penting sebagai agen pertahanan dalam badan untuk melawan jangkitan virus. Merupakan sebahagian daripada sistem imun dalam badan yang tidak spesifik yang perlu diransang pada peringkat awal jangkitan virus sebelum sistem imuniti dalam tubuh mempunyai masa untuk bertindak balas melawan virus.

Terdapat dua jenis interferon iaitu:-
a. Interferon-alfa (leukocyte interferon) dihasilkan oleh leukosit dijangkiti virus dan lain lain.
b. Interferon-beta (fibroblast interferon) dihasilkan fibroblas yang dijangkiti oleh virus, atau sel-sel epitelium dijangkiti virus, dan lain lain.


ATURAN PENGAMBILAN NUTRIFERON YANG DISYORKAN
  • Nutriferon dihasilkan dalam bentuk serbuk berwarna hijau pekat.
  • Nutriferon perlu diambil secepat mungkin selepas dibuka kerana ianya mudah menyerap kelembapan
  • Nutriferon digalakkan diambil bersama Vitamin C.
  • Untuk memelihara kesihatan yang terbaik: 1 paket seminggu. Samada tuang ke dalam mulut terus @ campur dengan minuman mengikut citarasa sendiri pada bila-bila masa sahaja
  • Bagi yang sedang melawan dan mendapatkan rawatan influenza dan kanser - disyorkan  ambil 2-3 paket nutriferon sehari
  • Satu paket sehari ketika demam sehingga demam sembuh 

FAKTA TENTANG NUTRIFERON SHAKLEE
  1. Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima. Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun pada julung kalinya Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954. Merupakan penemuan terhebat dalam bidang immunologi
  2. Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan. Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon Shaklee selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.
  3. Dr.Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia. Sehingga kini hanya Shaklee shaja yang memiliki produk berasaskan interferon dan produk nutriferon ini telah dipatenkan oleh Shaklee.
  4. Kelebihan nutriferon shaklee adalah terbukti secara klinikal. Dapat menyokong dan meransang proses gerak balas imun semulajadi pada tahap selular
  5. Terbukti dengan 4 ujian klinikal terhadap manusia. 
  6. Interferon banyak digunakan dalam bidang perubatan. Sebagai suntikan interferon untuk merawat penyakit hepatitis.
  7. Nutriferon Shaklee mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi. Nutriferon Shaklee berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Formula yang digunakan dalam pembuatan nutriferon adalah 100% semulajadi, selamat, tulen dan berkesan.
  • biji labu – merangsang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh. menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
  • biji plantago asiatica – mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
  • honeysuckle jepun – menentang pencerobohan virus dan kuman
  • bunga safflower – menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman


SIAPA YANG PERLUKAN NUTRIFERON 

TIDAK digalakkan kepada IBU HAMIL. 
  1. Individu yang apabila sakit (demam), sakitnya (demamnya) akan berpanjangan melebihi seminggu.
  2. Ibu menyusu, namun mendapati anaknya masih kerap demam, dan demam berpanjangan.
  3. Sesiapa sahaja yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan
  4. Individu yang mendapati pengambilan vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan ke atas penyakit yang dihidapi
  5. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
  6. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
  7. Individu yang diet mereka tidak optimum
  8. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
  9. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif
  10. Kanak2 bawah 1 tahun-12 tahun boleh ambil mengikut dose yang disarankan (hanya sedikit nutriferon anggaran hujung sudu kecil dan dicampur dengan air)
  11. Digalakkan ambil untuk mereka yang ada sakit autoimune (sekumpulan lebih daripada 100 jenis penyakit di mana sistem imun badan menyerang sel baik )

KEBAIKAN NUTRIFERON :
  • Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag. 
  • Jadi dapat membantu:-
  • Bantu sesiapa yang hadapi masalah tahap keimunan sering berkurang.
  • Sesuai untuk yang kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit melebihi seminggu
  • Ibu menyusu yang mana anaknya masih kerap demam atau demam berpanjangan
  • Bantu lawan kanser dan tumor otak. Polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan. immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
  • Bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi. Polisakarida juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi dijalankan.
  • Melindungi dari Influenza, Selesema. Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza
  • Jadi nutriferon sangat bagus untuk:-
  • Bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca tidak menentu, jerebu
  • Sangat sesuai untuk orang yang kerap dikelilingi orang ramai @ melancong, berada di luar negara
  • Meringankan stress dan Kelesuan. Rumusan nutriferon dapat ringankan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk
  • Melambatkan penuaan. Formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda
  • Mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C. Keberkesanan kebaiakan nutriferon shaklee dalam memerangi dan mengurangkan infeksi juga meminimumkan ketidakselesaan akibat penyakit hepatitis B & C ini seperti kembung perut, rasa mual, muntah
  • Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik. Gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous dapat diatasi dengan pengambilan nutriferon.
  • Mengurangkan simptom-simptom ketika pra-haid dan sewaktu haid Mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin  seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.
  • Bantu dalam pemulihan penyakit Lepromatus (kusta), Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan organisma yang dikenali sebagai protozoa), Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).

TESTIMONI





Hubungi saya untuk pesanan.
Seri Aishah 013-3976632



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.