Home » » Saya memang perlukan supplemen. i tell you...

Saya memang perlukan supplemen. i tell you...



Memulakan pengambilan Shaklee Sustain Released Vitamin C pada Februari 2013 setelah mencari-cari Vitamin C yang sesuai dan content yang menepati keperluan seperti yang disarankan Pakar O&G Datuk Dr Norashikkin Mokhtar.

Menjalani Anti-Aging Hormone Therapy, bukanlah prosidur membuat pembedahan plastik atau seumpamanya untuk kekal muda tetapi lebih kepada bagaimana untuk kekal sihat dan mengelakkan symptom menopaus bagi wanita hadir sebelum usia sepatutnya.

Therapy ini sangat menyedarkan betapa dengan persekitaran, kualiti makanan yang sediada terhidang atau dari cara kita menyediakannya menyebabkan kita tidak menerima keperluan nutrien yang sepatutnya diterima oleh tubuh badan.

Bagaimana sistem imunisasi dan sistem di dalam tubuh boleh bekerja dengan baik sekiranya keperluan wajib nutrien tidak diperolehi dengan cukup. Anologinya - cuba bayangkan, bagaimana sepohon pokok mangga boleh tumbuh sihat, gemuk, tanpa penyakit dan mampu menghasilkan buah mangga yang elok, manis dan tanpa ulat.


Sebahagian masyarakat beranggapan, vitamin dan nutrien paling mudah di ambil dari buah-buahan, sayur-sayuaran, ikan, daging, susu dan sebagainya. Maka tiada sebab mengapa supplemen tambahan diperlukan. 

Persoalannya bagaimana untuk mengukur jumlah nutrien dari makanan kerana vitamin dan nutrien lain teramat sensitif dengan cara penyediaannya. Adakah cukup keperluan nutrien dari pemakanan yang kita ambil?

Perlu diketahui juga, tidak semua nutrien boleh diproses oleh badan dari pemakanan semulajadi seperti minyak tepu asli Omega-3. Omega-3 sangat kaya dengan EPA & DH iaitu, keperluan setiap individu pelbagai peringkat umur. Kualiti Omega-3 di dalam Omega Guard Shaklee teramat baik untuk menyihatkan jantung, mengawal kolestrol, membina otak dan megawal tekanan darah. Supplemen istimewa kegemaran saya dan keluarga.

Saya sendiri khususnya telah sedar tentang keperluan supplemen sebagai satu cara memenuhi keperluan vitamin dan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan saya. Sebagai seorang wanita, saya perlu persiapkan diri menghadapi fasa menopause yang akan berlaku dan semestinya saya mahu meminimakan semua risiko dan simptom nya seperti cepat letih, pelupa (Alzheimer) dan tulang rapuh (Osteoprosis). Saya akan pastikan simpton menopaus tersangat minima ke atas diri saya dan ia hadir pada waktu sepatutnya bukan lebih cepat dari waktunya. 

Selain dari itu, aktiviti harian saya sangat padat. Saya seorang yang bekerja makan gaji yang perlu bekerja dari jam 8:30-5:30 dan saya juga peniagawati :) yang aktif membina perniagaan. Saya mesti menjaga diri saya! Siapa lagi, kan?

Alhamdulillah, saya sangat berpuashati dengan kandungan setiap vitamin dan supplemen Shaklee dan penyerapan vitamin ini di dalam sistem tubuh badan. Maka saya juga mengajak semua yang menitikberatkan soal kesihatan untuk mengambil supplemen dari Shaklee bagi menampung keperluan nutrisi diri masing-masing.

Keperluan setiap individu adalah berlainan, maka konsultansi amat perlu dalam memilih supplemen apa yang diperlukan. Hubungi saya untuk sesi konsultansi percuma. Saya adalah Shaklee Independent Distributor yang berkelayakan. :)

Hubungi Saya , Seri Aishah - 013-3976632





2 comments:

Powered by Blogger.