Home » » Perasaan bila kaya? Lakukan hypnosis mudah.

Perasaan bila kaya? Lakukan hypnosis mudah.

Jom sama-sama hayati setiap bait lirik lagu "Kalau Aku Kaya" nyanyian Altimet feat. Awi Rafael seperti di bawah :
Kalau aku kaya
Aku nak gaya hidup aku berubah, Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah, Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal, Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong, Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0
Dan kalau aku mampu (jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)
Buat suka hati aku (Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)
Kalau aku kaya, Hari hari hari raya, Bil-bil jiran keluarga, Aku belanja selamba
Kalau aku kaya, Aku beli segalanya, Bungkuskan semua, Hadiahkan pada mama
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)

Aku belikan Kim K, kain lebih, Pesan dia tolong tutup aurat, terima kasih
Beats by Dre, Next beat by’Ye, Tiap show pakai J’s, Hypeman aku Jay
Biar aku belanja, subsidi gula, Korang kena kencing manis tanggung rawatan semua
Pening apa semua benda aku yang sponsor, Kalau korang takut trafik kita naik helikopter
Aku beli serba satu (Heh aku beli dua), Eleh aku angkat lima (Wei aku borong semua)
Bagitahu jiran lama (Sewa mereka kami taja), Dan kalau anak-anaknya geliga (Kita bagi biasiswa)
Bila aku kaya (Kita bukan pergi kedai kereta beli kereta)
Bila aku kaya (Kita pergi kedai kereta beli kedai kereta)
Kalau aku mampu, Buat suka hati aku


Aku gajikan driver, Nama dia Schumacher,
Dia panggil aku sir, Aku panggil dia der
Der, tolong hantar mak aku pegi pasar, Belikan nasi lemak, Boss engkau dah lapar


Perasan kan, setiap bait lagu ini punya maksud yang mendalam dan tersendiri. Mempunyai maksud yang menginsafkan seumpama lagu dakwah untuk semua orang yang berusaha untuk menjadi kaya. 

Terdapat konsep menghargai ibu dan bantuan kepada keluarga juga masyarakat sekeliling.

Wajarlah lagu ini mendapat pengiktirakfan antara lagu terbaik di dalam Anugerah Juara Lagu baru-baru ini.

Hebatkan bila jadi kaya.

Setiap orang mempunyai definasi kaya yang berbeza-beza.

Jom kita visualise kan. Visualkan mengikut definisi anda yang tersendiri.
Saya pandu anda untuk membuat visualisation secara basic Hypnosis.

Hafalkan langkah ini dan lakukan pada ketika anda bersendiri.
Persediaan awal dan penting : setkan alarm dalam masa 5 minit, tinggikan volumenya.. 
(masa boleh diubah mengikut kesesuaian)

Langkahnya:

Tarik nafas.... 
.
.
Lepas nafas... 
.
Tarik nafas....
.
.
Lepas nafas...
.
.
Pejamkankan mata.....
Tarik nafas....
.
.
Lepas nafas...
.
.
Bayangkan di hadapan anda, ada sebuah bulatan yang besar.
Di dalam bulatan itu terdapat semua perkara yang akan impikan bila anda kaya.
.

bayangkan...
.
.
Perlahan-lahan anda bayangkan anda merapatkan diri ke bulatan itu..
perlahan-lahan anda bayangkan yang anda melangkah masuk ke dalam bulatan itu.
.
bayangkan..
.

kini anda seorang yang kaya.... sama seperti yang anda impikan..
.
.
bayangkan.....
.
.
bayangkan.....
.
.
Bayangkan anda bersama aset-aset anda seperti yang anda impikan...
.
.
bayangkan.....
.
.
Bayangkan perasaan insan yang anda sayang...
.
Bayangkan perasaan anda ....
.
.
kekalkan perasaan anda di dalam minda.
.
rasakan...
.
.
(alarm berbunyi)
Tarik nafas.... 
.
.
Lepas nafas... 
.
Perlahan-lahan keluar dari bulatan itu... 
keluar...
.
.
keluar...
.
kini anda kembali ke tempat asal anda. 
berikan tumpuan kepada bunyi alarm..

 Tarik nafas.... 
.
.
Lepas nafas... 
.
Tarik nafas....
.
.
Lepas nafas...
.
.
Bunyi alarm sangat jelas dan nyata.
.
buat kiraan 1, 2, 3.... dan bukakan mata.....
Lihat persekitaran anda..

Gosokkan kedua tangan anda...
letakkan kedua belah tangan ke pipi untuk merasakan kehangatannya..
Tarik nafas....
.
.
Lepas nafas...
.
.
Senyum dan kini anda di dunia nyata. Fokuskan diri kepada cara bagaimana untuk anda merealisasikan bayangan itu tadi..

:) tamat.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.